Olvasd el, csak 3 perc 28 febr 2023

Egy különleges és egyedülálló nőnapi akcióval készül az answear.hu

Szerző: Krisztian Sebo
Olvasd el, csak 3 perc

A Ladies First nőnapi akció nem csak az Answear.hu-on hamarosan induló promóció elnevezése, hanem állásfoglalás is egy a nők számára fontos kérdésben. A nőnap alkalmából az Answear fel kívánja hívni a figyelmet a nőket Európa-szerte sújtó béregyenlőtlenségekre. Március 1-8 között a megjelölt női és gyermek darabokra nagyobb kedvezményt biztosítunk, mint a férfi termékekre. A márka az ilyen jellegű akciókkal hozzá kíván járulni a nemek között még mindig fennálló egyenlőtlenségekről szóló vita újraindításához, és egyéni gondolkodásra kívánja ösztönözni az embereket. A hatástól függetlenül érdemes beszélgetni és emlékeztetni a vásárlókat a fontos társadalmi kérdésekre. Az akció 9 piacot érint: Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát, Magyarországot, Romániát, Görögországot, Horvátországot, Szlovéniát és Ciprust.

A férfiak fizetése magasabb, mint a nőké

Mi lenne, ha a nők 23%-kal olcsóbban vásárolnának, a férfiak pedig csak 10%-kal? Igazságtalannak hangzik? A nőknek nap mint nap meg kell küzdeniük ezzel a fajta egyenlőtlenséggel. Bár általánosságban magasabb végzettséggel rendelkeznek és ugyanolyan keményen dolgoznak, mint a férfiak, a nemek közötti bérszakadék láthatatlan akadályként jelenik meg előttük, amely hatékonyan akadályozza a fejlődést, megnyirbálja a szárnyaikat, negatívan befolyásolja az életszínvonalat. Ez a jelenség az azonos pozíciót betöltő, azonos feladatokat ellátó és azonos munkát végző nők és férfiak egyenlőtlen díjazását jelenti. Bár a nemzeti és európai szintű jogszabályok szabályozzák a keresetek kérdését és tiltják a nemi alapon történő megkülönböztetést, a gyakorlat teljesen mást mutat. Az Eurostat 2020-as adatai szerint az Európai Unióban a bérszakadék 13%-os. Magyarországon ez valamivel magasabb szintet ér el – 17.2%-ot. A nők és a férfiak keresete közötti különbség a gazdasági szektoroktól függően változik – a magánszektorban a bérkülönbség közel 13% a nők hátrányára. Ennek a jelenségnek számos oka van, ezek mind a kulturális adottságokból, mind a munkaerőpiac sajátosságaiból fakadnak. A legfontosabbak közé tartozik a fizetések átláthatóságának hiánya, a vezetői pozíciókhoz való nehéz hozzáférés, a nők szakmai tevékenységével kapcsolatos sztereotípiák vagy a gyermekgondozással vagy az otthoni élettel kapcsolatos fizetetlen munkával való túlterheltség.

A nemek közötti bérszakadék elleni küzdelem többdimenziós, nem hagyományos megoldásokat igényel, de mindenekelőtt az oktatást és a tudatosság növelését. Az Answear ez utóbbira összpontosít, kezdve a nőnapi akciós kampányával. A március 1. és 8. közötti időszakban a kiválasztott női (és gyermek) termékeket 23%-os, a férfi termékeket pedig 10%-os kedvezménnyel lehet megvásárolni. A 13%-os kedvezménykülönbség az Európai Unióban tapasztalható valódi bérszakadékra utaló jelképpé és hivatkozássá válik. Az akció a támogatás empatikus kifejezése és szimbolikus kísérlet a nők szakmai életében tapasztalható egyenlőtlenségek minimalizálására, ugyanakkor ürügy a szélesebb körű tevékenységek és viták folytatására a nyilvános térben.

Ez nem az első olyan akciónk, amely a nőkre irányul, akik az új stratégia 2021 őszi elindításával a fő ügyfélcsoporttá váltak. A márka párbeszédet folytat velük, arra inspirálva őket, hogy bátran éljenek a saját feltételeik szerint. Az egyenlőség és a megkülönböztetésmentesség politikáját saját struktúráiban is megvalósítja. Egy olyan vállalatnál, ahol a nők alkotják a többséget, a személyzet 69,7%-át, az egyes pozíciók javadalmazásának szintjét a végzettség, a szakmai tapasztalat, az elkötelezettség és a szolgálati idő határozza meg, nem pedig a nem. Egy 31 hasonló pozícióra vonatkozó belső ellenőrzés során kiderült, hogy a nők és a férfiak keresete összehasonlítható, a vezetői pozíciókban pedig a nők átlagosan 9,6%-kal keresnek többet, mint a férfiak. Az Answear folyamatosan figyelemmel kíséri a helyzetet, és megoldásokat dolgoz ki az esetleges egyenlőtlenségek kiküszöbölésére.

 

További cikkek olvasása