Olvasd el, csak 6 perc 25 márc 2022

Kérdezz, felelek Magda Dąbrowskával, az Answear igazgatótanácsának tagjával

Szerző: Krisztian Sebo
Olvasd el, csak 6 perc

Gondolod, hogy a divat, ahogyan eddig ismertük, már elavult? Mit gondolsz, hogyan néz ki az iparág jövője?  

A divat definíciója önmagában is frissítésre szorul. Ez már nem arról szól, hogy az adott szezonban melyik szín vagy stílus lesz divatos. A divat sokkal összetettebb. Valójában ma már bármit felvehetsz, és senkinek sincs vele problémája. Régebben, amikor pl. valaki nem a trendeknek megfelelően öltözött, rögtön nevetség tárgyává vált. Ma viszont értékeljük a bátorságot és az eredetiséget. Nagyon ritka, hogy mindenki ugyanazt akarja viselni. Szokatlan szettek, zsonglőrködés a trendekkel, korszakok ötvözése – a divat egy véget nem érő kísérlet, amit különböző forrásokból származó összetevőkkel végeznek. A divat univerzálissá vált, így nem kell minden szezonban lecserélni a teljes ruhatárat. A tudatosság növekedésével, a felelősségvállalással és az elvakult fogyasztástól való eltávolodással is együtt jár. A divatnak ma már sokkal hosszabb a szavatossági ideje, ami jó és szükséges megközelítés, ha a bolygóról való gondoskodásról van szó. Meggyőződésem, hogy számos márka a minőség és következésképpen az árak emelésének irányába fog elmozdulni. Cserébe a termékek tovább fognak „élni”.  

Emellett megfigyelhetjük a „megosztás” trendjét, ami például nemcsak az autókölcsönzés vagy más járművek területén fejlődik, hanem más iparágakba is betör, beleértve a divatot is. A ruhák bérlése, felfrissítése, továbbértékesítése azt jelenti, hogy a termékeknek újabb életet adunk. A divatipar is érzékeny az aktuális társadalmi trendekre, például az ökológiára, és ezen a területen sok minden történik, és még sok a tennivaló.  

A jelenkor dinamikája megköveteli tőlünk, hogy folyamatosan váratlan kihívásokkal foglalkozzunk, mind magán, mind szakmai életünkben. Van erre bevált módszered?  

Nincs egyszerű receptem az ilyen helyzetekre. Az én elvem az, hogy jobb cselekedni, mint aggódni vagy panaszkodni. Az ukrajnai események kapcsán a sokk, a félelem és a szomorúság első pillanatai után azt tapasztaltam, hogy arra kell koncentrálnom, amire van befolyásom.  

A magánéletemben és szakmailag is részt veszek olyan kezdeményezésekben, amelyek célja a segítség. A háború közvetlenül érintette az Ukrajnából származó – és ott élő – alkalmazottainkat, valamint azokat is, akik Lengyelországban dolgoznak. Folyamatosan kapcsolatban vagyunk velük, és a dinamikusan változó igényekhez igazítjuk a segítséget. Előrehozott és addicionális fizetésekkel segítettük az ott élő alkalmazottainkat, megszerveztük az onnan érkező emberek szállítását, de humanitárius segélykonvojokat is küldtünk az Ukrajnában maradás mellett döntött alkalmazottainknak, családtagjaiknak és barátaiknak. Segítünk a Lengyelországban élő ukrán munkavállalóink családjainak szálláskeresésében is. A támogatás minden módját keressük, a Vöröskeresztnek azonnali, több mint 200 000 PLN (kb. 17 millió forint) összegű adományt ajánlottunk fel, illetve az answear.LAB legfrissebb No Shame.No Fear. kollekciójából származó bevételét is egy Ukrajnát segítő segélyszervezet kapja. Támogatjuk a gyűjtéseket, vásárokat és koordináljuk vagy szervezési szempontból segítjük munkatársaink kezdeményezéseit, akik egységet és hatalmas segítőkészséget mutatnak, ha cselekedni kell. A támogatásra és a segítségnyújtásra való összpontosítás bizonyítottan hatékony módja a válság- és stresszhelyzetek kezelésének. 

Hogyan látod az Answear következő hónapjait?  

Nemzetközi vállalat vagyunk, tíz piacon működünk, vagyis jelenleg kilencen, de folyamatosan kapcsolatban vagyunk egymással. Hatékonyan kell működnünk, a kommunikációnkat is igazítanunk kell a helyzethez, teljesítenünk kell a partnerekkel kötött szerződéseket, új termékeket kell bevezetnünk. Az Answear egy webáruház, de a „Lifespiration starts here” szlogenünket követve egy olyan hely is, ami cselekvésre ösztönöz, támogatja az individualizmust, a kritikus szemléletet és a saját véleményt. Az Answeart az évek során toleráns helyként építettük fel, a „Together is better” elv mentén haladva, aminek lényege a bölcs és empatikus vezetés erejében és a csapat összpotenciálján alapul. Ez bevált, és ezen a partnerségen és tiszteleten alapuló együttműködésben látom az erőnket. Folyamatosan elemezzük a tényeket, rugalmasak vagyunk, optimalizáljuk a folyamatokat és tevékenységünket az új helyzet fényében. Világos a célunk, és nem lassítunk. 

Tudnál többet mesélni a saját márkás termékekről? Miben különbözik más márkáktól, és mi volt a koncepció a megalkotásakor? 

A mai világban a nők nagyon fontos szerepet játszanak. Mindannyian egyszerre számos feladatot látunk el, és megpróbáljuk összeegyeztetni a munkát, a családot, az otthont a magunkra szánt idővel és a szenvedélyeink követésével. Sokan fantasztikus dolgokat csinálnak, de a legtöbb nő nem dicsekszik ezekkel. Az answear.LAB egy nőknek szóló és nők által létrehozott márka, a bátorságot élteti és azt, hogy merjünk saját feltételeink szerint élni. Ezért minden egyes kapszulakollekcióban olyan szlogenekkel ellátott termékeket kínálunk, amik érzelmeket verbalizálnak, és az erőnk és sokszínűségünk értékeit mutatják be. A tavalyi évben nagy sikert aratott “Girl Power” elnevezésű limitált kollekciónk után – melynek teljes bevételét minden országban jótékony célra, Magyarországon például a Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetségnek ajánlottuk fel – idén is úgy döntöttünk, hogy hasonlót alkotunk. 

Az answear.LAB új, „No Shame” fantázianevet viselő kollekciójának üzenete az erő, a bátorság és a szégyen nélküli élet megnyilvánulása volt. Eleinte. A kollekció arca az ukrán származású lengyel profi ökölvívó, Sasha Sidorenkó lett. Azonban az élet közbeszólt és a helyzetre reagálva változtattunk a kontextuson, és Sasha a NO SHAME. NO FEAR. Kollekció hősnőjévé vált, egyben a remény szimbóluma is. A kollekció eladásából származó teljes bevétellel a háború valóságával szembesülő ukrán nőket és férfiakat támogatjuk. Annak érdekében, hogy a támogatás minél hamarabb célba érjen, a márka 210 000 zlotyt (kb. 17 millió forintot) már adományozott a Vöröskeresztnek. Ez az összeg a kollekció eladásából származó bevétellel együtt fokozatosan növekedni fog. Ez a kollekció kivételes jelentőséggel bír, és egy jó ügyet szolgál.  

Te felelsz többek között a beszerzési osztályért. Hogyan néz ki ez a folyamat a színfalak mögött? Miket vesztek figyelembe az egyes termékek, márkák kiválasztásakor, főleg annak tudatában, hogy jó előre dolgoztok? 

Megtehetnénk, hogy a trendeket követjük, de egyáltalán nem erről van szó, hiszen mi ezt egy sokkal különlegesebb jelenségként kezeljük, ahol a társadalmi trendek nagyon fontos szerepet játszanak. Fontos kiemelnem, hogy amikor a nemzetközi térben tevékenykedünk, akkor a kulturális különbségekre és a helyi viszonyokra is figyelnünk kell. A professzionális trendelőrejelző platform használata egy része csak az egész folyamatnak. Tehát van trendvezérelt tervünk, de ez csak a kezdet. Beszerzőink átszelik a világot és felkeresik a velünk együttműködő márkákat, hogy beszerezzék és megvizsgálják a szükséges információkat. Ugyanakkor elemezzük az eladásainkat is és vásárlóink preferenciáit. Célunk, hogy tudatosan válasszuk ki a legjobb termékeket. Vásárlóinknak az egyedi termékek esszenciáját szeretnénk megmutatni, amelyekből ők kreatív szabadsággal választhatnak, a saját stílusuk kialakításához. Nagyra értékeljük az eredetiséget, ezért a trendek egyedi értelmezését kínáljuk, amik egy inspirációval teli világot nyitnak meg. 

Honnan jött a home&lifestyle kategória ötlete?  

Sokféleképpen szeretnénk inspirálni. A megjelenésünk természetesen hatással van a közérzetünkre, de szeretnénk ennél tovább menni, hogy még több pozitív érzelmet nyújtsunk. Úgy gondoltuk, hogy azok, akik törődnek a megjelenésükkel, úgyanúgy figyelnek lakásuk vagy házuk környezetére. Ma már olyan helyként kezeljük az otthonunkat, ahol jól akarjuk érezni magunkat, ahol pihenni és feltöltekezni akarunk. Az apróbb lakberendezési tárgyak erejét sem becsülhetjük alá. Nem kell nagy felújítást végeznünk ahhoz, hogy jelentősen megváltoztassuk a belső klímát. Azt mondanám, hogy a kategóriában található termékek közül sok, ami ‘lifehack’, azaz egy olyan furmány, ötlet, amivel gyorsan eleganciát vagy kreatívást csempészhetsz a belső térbe. Eláruhatom, hogy vásárlóink sok váratlan és különleges tárgyat találhatnak, a hordozható grilltől kezdve a dizájnos, boros kiegészítőkön át a gyönyörű jegyzetfüzetekig és illatos gyertyákig. Ez a kategória az Egyedi ajándékok tökéletes lelőhelye is, de ennél többet nem mondok, mindenki fedezze fel magának ezeket a kincseket. Látogassatok el bátran és fedezzétek fel az answear.hu új home&lifestyle kategóriáját. 

 

További cikkek olvasása