Olvasd el, csak 3 perc 09 szept 2025

Kapcsolatok tánca: az Answear 2025-ös őszi/téli kampánya

Szerző: Krisztian Sebo
Olvasd el, csak 3 perc

Legújabb kampányunk történetmesélésével túllép a klasszikus divatreklámok határain. Az Öltöztesd életedet abba, ami értékes szlogen a kapcsolatok – legyenek azok intimek vagy hétköznapiak – metaforájává válik, amelyek összefonódnak, akár a tánclépések. Egy történet az érzelmekről olyan ruhákon keresztül, melyek jelentése a kontextustól és attól függően változik, ki viseli őket.

A kampány két lírai hangvételű kisfilmjében a divat a koreográfiával és a nyelvi játékkal találkozik: az első egy hotelszoba bensőséges terében játszódik, ahol egy fehér Paul Smith ing és egy csipkés Twinset ruha válnak az intimitásról szóló tánc főszereplőivé. A táncosok minden mozdulata újabb és újabb  érzelmi réteget tár fel. A szlogen – „Nem azért kell, hogy felvedd. Azért kell, hogy levehesd.” – finoman, mégis provokatívan játszik a ruhák jelentésének kettősségével: nem csupán öltöztetnek, egyenesen szereplőivé válnak egy mélyebb, érzelmekkel átitatott történetnek.

A második spot egy parkba viszi a nézőt, ahol a két táncos mozdulataiba egy harmadik, váratlan szereplő is bekapcsolódik: egy gyapjú Patrizia Pepe kabát. A kabát szerepe nem csupán az, hogy melegen tartson: mindazt a melegséget szimbolizálja, ami két ember között kialakulhat. A szlogen – „Nem azért kell, hogy melegen tartson. Azért kell, hogy elöntsön a forróság.” – arra biztat, hogy a ruhákat ne tárgyként, hanem érzelmek, emlékek és kapcsolatok hordozójaként érzékeljük.

„Ebben a kampányban azt mutatjuk meg, miképp kaphat egyetlen ruhadarab többféle jelentést attól függően, hogy ki viseli, és milyen helyzetben” – mondja Marta Sawicka, az Answear márkamarketing-igazgatója.

„Ahogy az emberi kapcsolatoknak is megvannak a saját árnyalataik, úgy a ruháink is új értelmezést nyernek a kontextus függvényében. Az ‘Öltöztesd életedet abba, ami értékes!’ gondolat több szinten is megvalósul: a kapcsolatok sokféleségén, a ruhadarabok rétegzettségén, és a szlogeneinkben megjelenő szójátékokon keresztül.”

A kampány egyedi, szinte filmes jellegét egy nemzetközi alkotógárda jegyzi. A képi és mozgásbeli megközelítésének művészi érzékenységéről ismert Adi Halfin rendező olyan narratívát hozott létre, amelyben a kamera úgy követi a táncot, ahogyan a tánc az érzelmeket – közelről, bensőségesen, ugyanakkor nagy adag dinamizmussal. Emilie Leriche koreográfiája kiemeli a karakterek közötti feszültséget, lehetővé téve, hogy a ruhák ne csupán kellékek legyenek, hanem a koreográfia részévé váljanak.

A szereplőgárdában nemzetközileg elismert művészek szerepelnek: Mathilde Lin, aki Harry Styles ‘As It Was’ című videoklipjének főszereplőjeként ismert, David Lagerqvist, Angele Villanueva Jara, a You Can Dance tehetségkutató döntőse, valamint Mermoz Melchior. Mindannyian hitelességet és kifejezőerőt visznek a kampányba, így a reklámfilmek történetei egyetemessé és a néző számára átélhetővé válnak.

A vizuális rétegről az Answear vezető stylistja, Łukasz Witek gondoskodott, aki stylingjaiban a prémium márkák karakteres, mégis időtálló elemeire koncentrált, hangsúlyozva azok többdimenziós jellegét.

Az AW25-ös „Öltöztesd életedet abba, ami értékes!” kampány az Answear által képviselt gondolat újabb megvalósulása. Bizonyítéka annak, hogy a divat több lehet puszta terméknél: a történetmesélés, az érzelmek és az emberi kapcsolatok művészetévé is válhat. Egy olyan nyelv ez, amely az érzékekre hatva sokáig megmarad az emlékezetben.


KREDITEK
Rendező: Adi Halfin
Koreográfus: Emilie Leriche
Ügynökség: Saatchi & Saatchi
Ügyfélkapcsolat: Małgorzata Wajdziak, Aleksandra Mielec
Stratégia: Radosław Chrobot, Agnieszka Kwaśniewska
Kreatív: Magda Drozdowska, Quentin Carenzo, Sonia Nowacka
Produkció: Marta Gierej, Magdalena Barszcz
Answear: Marta Sawicka, Katarzyna Kaczmarczyk
Vezető stylist, Answear: Łukasz Witek
Produkciós cég: SHOOT ME
Producer: Zdzich Heydel
Production manager: Jagoda Jędrzejewska
Utómunka: VEIN
Hang: Głośno

További cikkek olvasása