Olvasd el, csak 3 perc 16 dec 2019

GUESS: minden amit tudni akartál az egyik legmenőbb márkáról

Szerző: Krisztian Sebo
Olvasd el, csak 3 perc

Tudtad, hogy a Guess Jeans egyik ikonikus darabja Marilyn Monroe után kapta a nevét? Vagy, hogy a márka neve egy McDonald’s hirdetésből ered? Tudd meg, milyen titkokat rejt még a márka.

A Guess Jeans az egyik legfelismerhetőbb márka a világon, köszönhető ez annak, hogy DNS-ükben van a női alkat és az érzéki formák szeretete. A márka a fiatalságot, érzékiséget és bátorságot élteti, kampányaikban olyan szexi ikonokat vonultatnak fel, akikben az amerikai es az európai stílus keveredik.

A Guess Jeans története

A Marciano név az, amit mindenképpen meg kell jegyeznünk ebben a történetben, hiszen minden velük kezdődött. Négy elképeszően elhivatott és szenvedélyes Marciano testvér kergeti az amerikai álmot, hátrahagyva Dél-Franciaországot keresik a szerencséjüket a tengerentúlon. A divatház ötlete Hollywoodban fogalmazódott meg, a testvérek a mindig napos Kaliforniában nyitották meg első üzletüket 1981-ben, itt és ekkor született meg az ikonikus brand.

Honnan jött a márka neve?

Nos, a testvérek egy Los Angeles-i McDonald’s plakátról vették az ötletet, amin a következő állt: „Guess what’s the new Mac”. Azt tudni kell, hogy abban az időben a sajtburger volt a tökéletes hamburger, így a testvérek szerették volna, ha az emberek ezzel a tökéletegéssel párosítják az ő márkájukat is, így esett a választás a Guess-re. Az európai kultúrából inspirálódva a Marciano testvérek újragondolták a farmer koncepcióját, ami addig egy amerikai anyagként volt számontartva. Egyik úttörő fazonjuk a Marilyn farmer volt – három zipzárral és alakra igazított fazonnal. A névválasztás nem a véletlen műve, a fazon a nőiesség megtestesítőjéről, Marilyn Monroeról kapta nevét. Marilyn imázsa tökéletesen közvetítette a márka üzenetét – olyan farmerek készítése, amik imádják és körbeölelik a női alkatot és egyben szexi megjelenést biztosítanak. A Marciano testvérek első nagyobb sikere akkor következett be, amikor a híres Bloomingdale’s áruház elkezdte árulni legújabb termékeiket. A vásárlók alig pár óra alatt elkapkodták mind a 24 darab farmert, ez volt sikerük első jelentősebb megnyilvánulása.

Fedezd fel a  Guess Jeans termékeit az answear.hu oldalán >>>

 

 

Guess kampányok

Az elejétől fogva a márkát a különleges kampányok jellemezték, amikben a modellek a világhírű ikonokra hasonlítanak mint pl. Brigitte Bardotra vagy Marilyn Monroera. A kampányok egytől-egyig a márka köré épülnek fel, jól felismerhetőek és minden esetben a trendekre támaszkodnak. Ha mindez nem lenne elég, a márka olyan nevekkel dolgozott már együt, mint Claudia Schiffer, Eva Herzigova, Naomi Campbell, Carla Bruni, Alessandra Ambrossio vagy Adriana Lima.

A Guess birodalom nagykövetekből áll, akik a márka karaterének részei – fiatalok, szexisek, kalandvágyóak. 2017-ben a márka egyik arca a fiatal énekesnő, Camila Cabello lett. 2018-ban Jennifer Lopez is csatlakozott a Guess Lányokhoz. Jlo a megtestesült nőiesség, a magabiztosság, az örök fiatalság és a tehetség megtestesítője.

 

 

Guess kollekciók

A márka karaktere a kifejező kollekciókban testesül meg. A márka a 40. évfordulója alklamából piacra dobta az American Dream kapszlakollekciót, amiben összpontosul a márka esszenciája. A kollekció darabjai a kilencvenes évek stílusát idézik és a grunge és csillogó stílust elemei is megjelennek.

Ha a Guess márkáról beszélünk, nem meehtünk el szó nélkül a kiegészítők mellett. A logó használata védjeggyé vált a márka életében és megjelenik a táskákon, pénztárcákon, öveken de még az ékszereken, karórákon is. A piros háromszög a logóval a közepén egy nagyon felismerhető szimbólum és szinte minden ruhadarabon visszaköszön, ezzel kielégítve a logómániásokat.

Öv | Táska | Fülbevaló | Hátizsák

 

További cikkek olvasása