Multibrand webáruház vagyunk, ezért egyrészt a vásárlók számára a csúcskategóriás márkák széles választékát kínáljuk, másrészt a termékek jól megfontolt kiválasztását végezzük, ügyelve azok minőségére – mondja Marta Sawicka, az Answear vizuális marketingigazgatója, hangsúlyozva az új „Öltöztesd életed abba, ami értékes!” új imázskampány fontosságát az e-kereskedelem prémium divatszegmensében való pozicionálásban.
Az új kampányban meggyőzzük a közönséget, hogy „Öltöztesd életed abba, ami értékes!”. Mi a történet az új szlogen mögött?
Marta Sawicka marketingigazgató*: Az Answear márka számára új kommunikációs platformot hoztunk létre, amely az értékes termékek egyediségére és a nekik köszönhetően átélt pillanatok fontosságára épül. A kivitelezésben viszont a minőségre, a professzionalizmusra és a részletekre való nagyfokú odafigyelésre helyeztük a hangsúlyt. Azt szerettük volna, hogy az újfajta kommunikáció egyedülálló módon mesélje el a vásárlóinknak kínált termékek történetét.
Érdemes megjegyezni, hogy az „Öltöztesd életed abba, ami értékes!” kampány nem szokványos a divatpiacon, az üzenet költői formája különbözteti meg más kampányoktól. Ez azonban a látszat ellenére nem teszi átláthatatlanná, azt hiszem, a közönség tökéletesen megérti a történet mögött rejlő szándékot. Azt mondja, hogy a körülöttünk lévő termékek különleges értelmet nyernek, ha különleges emlékek kapcsolódnak hozzájuk. Elvégre mindannyiunknak van egy szerencsét hozó ing vagy egy szeretett magassarkú cipő a szekrényében.
Tehát a kampány valódi érzelmekre hat, és ezek köré épül a kreatív ötlet?
Igen, és ráadásul ennek az ötletnek kettős jelentése van. Egyrészt közvetlenül az öltözködésről beszélünk, másrészt pedig az értékes dolgokat hangsúlyozzuk a folyamat során. Maga az értékes szó többféle jelentéssel bírhat a vásárlók számára, utalhat a ruhák minőségére, valamint az általuk hordozott érzelmi töltésre. Az Answear-nél a termékeket egyedien, prémium kategóriásan kezeljük, pontosan úgy, ahogyan azt megérdemlik. És pontosan ezt a pozicionálást szeretnénk megismertetni vásárlóinkkal.
Beszéljünk a kampány vizuális oldaláról. Milyen az Answear tavaszi reklámja?
Merész kommunikáció jellemzi. Az értékes pillanatokról készült látványos felvételek egymásba folynak, kifejező történetet alkotva, és ami a legfontosabb, kiemelve az éppen bemutatott termékek egyediségét. Mindezt egy költői hangvételű hangalámondás kíséri, ami manapság ritka elem a divatkampányokban. Mi arra használtuk, hogy a szpot hősnője, Fatima Brunengo szemszögéből meséljünk el egy divattörténetet, aki a Magyar verzióban Pálmai Anna hangján szólal meg. Egy ilyen alkotás készítésekor könnyű túlságosan művészi irányba elmerülni. Úgy gondolom azonban, hogy sikerült megtalálnunk a tökéletes egyensúlyt a költői és a kereskedelmi szempontok között.
Mesélnél nekünk többet a „Öltöztesd életed abba, ami értékes!” szpot létrehozásának kulisszái mögött zajló folyamatokról és a rendezővel, Stella Consonnival való együttműködésről?
Stella Consonni egy elismert művész, aki olyan márkáknak készített kampányokat, mint a Gucci, a Burberry vagy a Vogue. Az első pillanattól kezdve tudtam, hogy ő a tökéletes személy a feladatra. Az fogott meg benne, hogy már a kezelési fázistól kezdve nagyon személyesen közelítette meg az imázskampányt. Tökéletesen megértette a koncepciót, és képes volt kiegyensúlyozott narratívát kialakítani.
Stella nagyfokú érzékenységgel rendelkezik, és emellett profi szakember. Amikor megjelent a forgatáson, mindent kézben tartott. Tökéletesen megszervezte a saját munkáját és a stábtagok feladatait. Az alkotásra összpontosított, nyitott volt az építő jellegű kritikára, és figyelmesen meghallgatta az észrevételeinket. Nem minden sikeres rendező dolgozik így. Nagy öröm volt Stellával dolgozni, és csodálhatjuk a szpotban elért hatást, amely az Answear divat webáruházat a prémium márkák szegmensében pozícionálja.
A „prémium” szó elég gyakran felmerül a beszélgetéseink során. Elmagyaráznád, hogy mit jelent a prémium divat az Answear forditásában?
A látszattal ellentétben ez nem csak a boltok polcain lévő árra utal. Minél magasabb árszegmensben vannak a kínált termékek, annál nagyobbak a vásárlók igényei a megfelelő termékválaszték, az aktuálisan keresett márkák elérhetősége és az általános vásárlási élmény tekintetében. Az Answear-nél ezekre az igényekre szeretnénk a lehető legjobban reagálni. Az egyik legfontosabb szempont éppen a márkák kiválasztása. Bővítjük portfóliónkat, hogy magasabb szegmensekből származó márkákat, valamint népszerű és egyedi termékeket egyaránt tartalmazzon. Ennek érdekében most nyitottuk meg az Answear Concept Store-t a varsói Norblin gyárban.
Miért döntött úgy az Answear, Lengyelország egyik legdinamikusabban fejlődő e-kereskedelmi platformja, hogy fizikai üzletekben is árulni fog?
Sok oka van, de úgy gondolom, hogy érdemes az arculati kérdésekből kiindulni. Meggyőződésem, hogy egy olyan kreatív és részletes tér, mint az Answear Concept Store megmutatja teljes egyediségünket, és magasabb szintre emeli a márkákkal való együttműködést. Különösen azokkal, amelyek még mindig nagymértékben a fizikai üzletekre támaszkodnak a megjelenéseik szempontjából, lehetőséget adva a vásárlóknak, hogy a helyszínen láthassák exkluzív, kiváló minőségű termékeiket.
A koncepcióüzlet tehát a stratégiánk és az üzletépítéshez való hozzáállásunk külső megjelenése lesz. Ez lesz az a hely, ahol a vásárlókkal és a divat és a kultúra világából érkező emberekkel egyaránt találkozhatunk. Ez minden bizonnyal egyedülálló hely a régiónkban.
Milyen szempontok befolyásolják az Answear Concept Store egyedi vásárlási élményét?
A vásárlás örömét maga a koncepció kialakítása befolyásolja – az Anna Szczęsny által tervezett látványos kirakatoktól kezdve a dizájnos belső kialakításon át a kényelmes próbafülkékig. Számunkra továbbra is az ember a legfontosabb, a technológia pedig csak a vásárlás élményét támogatja.
Az Answear Concept Store terét az igényes vásárlót szem előtt tartva hozták létre. A vásárlót már a bejárattól kezdve tanácsadók fogadják, akik nem csupán eladók, hanem mindenekelőtt az a feladatuk, hogy valódi támogatást nyújtsanak a fogyasztónak a választásban, akik ismerik a trendeket és jól tájékozottak az aktuális kollekciokról. A koncepcióüzletben emellett olyan helyiségek is rendelkezésre állnak, ahol az érdelődők leülhetnek, pihenhetnek, vagy élvezhetik a frissen főzött kávét. Egy másik érdekes megoldás a megvásárolt ruhák és kiegészítők személyre szabására szolgáló pont.
Mindegyik megoldás azt mutatja, hogy többdimenziós megközelítést alkalmazunk az ügyfélélmény megteremtéséhez.
*Marta Sawicka – a Nottingham Trent Egyetem és a poznańi WSB Executive MBA diplomása. A varsói Vidmoda egyetem oktatója. A Brian Tracy International minősített trénere. Emellett számos képzést végzett a szerzői jog és a teljesítménymarketing területén. A marketing, az e-kereskedelem és a menedzsment területén szerzett ismereteit ötvözi. Mindhárom területet használja szakmai munkája során, sikeresen épít növekvő vállalkozásokat. Marta több évig dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél. Kampányaiért számos díjat kapott: Effie, KTR, Mixx, Kreatura. A fejlődő e-kereskedelmi piaccal kapcsolatban a modern értékesítési platformokkal is bővítette kompetenciaterületét. Az elmúlt néhány évben a Moliera2 – luxus és prémium kategóriájú ruhákat és kiegészítőket kínáló üzlethez kapcsolódott, ahol az e-kereskedelem ügyvezetőjeként a platform fejlesztéséért volt felelős. Jelenleg Marta Sawicka az Answear vizuális marketingigazgatói pozícióját tölti be.