
A túltermelés és az ezzel együtt járó textilhulladék-felhalmozódás egyrészt égető probléma, másrészt kiváló inspiráció és lehetőség a kreatív cselekvésre.
A Renewed kezdeményezés legújabb kiadása megmutatja, mennyi lehetőség rejlik az újrahasznosított ruhadarabok kreatív felhasználásában. Ezúttal – először Lengyelországban – az Answear x INTU legújabb kollekciója digitális termékútlevelekkel jelenik meg.
De miről is van szó? Kinek van erre szüksége?
A digitális termékútlevél célja, hogy igazolja az adott darab eredetiségét, és visszakövethetővé tegye annak teljes átalakulási folyamatát. A QR-kód beolvasásával vagy egy NFC-címke megérintésével a vásárlók hozzáférhetnek az alapanyagként szolgáló termékre, az újrahasznosítási folyamat részleteire és a fenntarthatósági mutatókra vonatkozó információkhoz. A Go2NFT alkalmazásnak köszönhetően a felhasználók az egész kollekciót is böngészhetik, valamint különleges bónuszokat is gyűjthetnek.
Lehetetlen küldetés, vagy küldetéssel rendelkező termékek?
A Renewed legújabb kollekciója olyan darabokat mutat be, amelyek kreatív módon alakítják át a farmert mellénnyé és shopper táskákká, a viszkózruhákat és -ingeket pedig nyári topokká.



Minden apró részlet – még a legkisebb is – az INTU Circularity kézműves csapatának munkája, akik az újrahasznosítás szakértői: egyszerű javításokat ötvöznek egyedi tervek létrehozásával, hímzéssel, varrással és egyéb kreatív technikákkal.
„Mesteri szintre fejlesztettük a ruhák rekonstruálását és újrahasznosítását, így teljesen új, egyedi ruhadarabokat tudunk létrehozni” – mondja Veronika Czarnocka, az INTU Circularity vezérigazgatója.
Az INTU egy kevesebb hulladékot termelő szemléletben működő vállalat, amely kiváló minőségű, újrahasznosított anyagokból készít egyedi termékeket. Minden tevékenységük a fenntartható körforgásos gazdaság eszméjével összhangban történik, és céljuk a káros textilhulladékok lehető legnagyobb mértékű csökkentése.
A jövő most van
A digitális termékútlevelek bevezetése stratégiai lépés, amely felkészülés a közelgő jogszabályi változásokra. Az EU ESPR-rendeletei szerint a DPP-technológia alkalmazása a következő két éven belül kötelezővé válik a textilipari gyártók számára.
Légy te a változás!
A digitális útlevéllel ellátott Renewed kollekció darabjai már elérhetők az answear.hu weboldalon.






„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az Answear új iparági mércét állít fel. Az INTU-val és a Caruma-val való együttműködésünk lehetővé teszi, hogy a divat iránti szenvedélyünket a jövő iránti felelősséggel ötvözzük – a digitális útlevelek nem csupán technológiai újdonságot jelentenek, hanem valódi forradalmat a márka és a vásárló közötti átláthatóság és bizalom terén” – teszi hozzá Anna Szwec, az Answear PR- és kommunikációs menedzsere.
A Renewed szekcióból származó termékek választásával egyedi, eredeti dizájnt vásárolsz, miközben a környezetet is óvod. A „We fix fashion – the cool way” szlogen jegyében a Renewed kollekció tökéletesen tükrözi az INTU csapatának kreativitását és szenvedélyét, miközben kortárs hangulatot és a divattal való játék határtalan lehetőségeit kínálja. És ami a legfontosabb: további izgalmas együttműködések is tervben vannak.