Olvasd el, csak 4 perc 02 okt 2024

Łukasz Witek: Úgy tűnik, hogy végre eljött a piros és a különféle árnyalatainak az ideje

Szerző: Krisztian Sebo
Olvasd el, csak 4 perc

Kacper Barylski: Mesélnél egy kicsit a legújabb kampányszpot az „Öltöztesd életed abba, ami értékes!” stílusáról?

Łukasz Witek: A kampány stílusának megalkotásakor természetesen fontos volt számomra, hogy mi fog történni az imázsfilmben, és mit csinál majd a hősnőnk egy adott jelenetben, de az is, hogy egy különálló személyiséget adjak neki, amely a kampány akár két jelenetén is végigvonul. Mondhatni, kicsit olyan volt, mintha egy filmhősnő karakterét a ruhatárán keresztül építenénk fel. Azt akartam, hogy minden egyes megjelenés erős legyen, hogy még egy látszólag nagyon hétköznapi jelenetben is, például a piacon való vásárláskor a megjelenése felhívja magára a figyelmet és utaljon arra, hogy mit érezhetett abban a pillanatban. Erre a konkrét jelenetre előzetesen készítettem néhány szett javaslatot, de amikor megláttam a Stine Goya márka ruháját a lookbookban (amely végül a reklámfilmben is megjelent), tudtam, hogy ez lesz az. Szeretem az utolsó két jelenetet is, melyek a főszereplő érzelmességét mutatják. Én magam is megborzongtam, amikor a reklámfilm első montázsát néztem a hangalámondással. Mindkét stílus elég egyszerű, és pontosan ez a lényeg, de ami kiemeli őket, az a fenomenális poncsó (ami egy kicsit az első szpot stílusának nyugodtabb változatára is utalni akart (fekete bőrkabát ) és a látszólag klasszikusnak tűnő, szokatlan formájú ballonkabát, mindkettő a By Malene Birger márkától.

KB: Még az első megtekintés után is megmarad az ember emlékezetében az első jelenetek látványos, totál piros összeállítása. Mesélnél erről még valamit?

LW: Általában véve pontosan ez volt az elképzelés – ez az outfit lett volna a kampány „it look”-ja, amire a legerősebben emlékeznek majd. A szpot forgatókönyvét pillanatokkal azelőtt tanultam meg, hogy elutaztam a koppenhágai divathétre, így bizonyos víziók már kialakultak bennem, és csak úgy kapkodtam a fejem, hogy megtaláljam azt, amit kerestem a kifutókon és a bemutatótermekben. És meg is találtam. Amint megláttam ezt a bombert és a piros Gestuz-ruhát a bemutatón, nem volt kétségem afelől, hogy ez lesz az ikonikus piros megjelenésünk. Nagyon tetszik a dzseki és a ruha légies, átlátszó anyagának kombinációja. Ezt egészíti ki egy geometrikus Furla táska és egy hosszuszárú cowboy csizma az AllSaints márkától.

KB: Hol van a helye van a pirosnak a mostani trendekben, tényleg soha nem megy ki a divatból? Milyen árnyalatú pirosak fognak uralkodni az új AW24 szezonban?

LW: Nem hiszem, hogy van olyan szín, amelynek ne lennének rosszabb pillanatai. Amikor elkezdődött a világjárvány, olyan színek kezdtek el divatba jönni, amelyeknek az volt a célja, hogy feldobják a hangulatunkat és energiát adjanak nekünk, ezért az úgynevezett dopamin öltözködés sokáig trendi volt. Ezért is küzdöttek a piros erős árnyalatai néhány szezonon keresztül azért, hogy a szezon kedvencei legyenek, de aztán vesztettek a Valentino Pinkkel vagy a Kelly Green-nel szemben, amelyek kereskedelmi szempontból hatalmas sikert arattak. Úgy tűnik, végre a piros és árnyalatainak is eljött az ideje. Nem tudom, hogy a két előbb említett színnel egyenrangú jelenség-e, hiszen azok tényleg teljesen uralták a világot, de az biztos, hogy a tavalyi szezon óta ez vezet. Az AW24-es évadra a piros tüzes árnyalatai előtérbe kerültek, de nagyon sikeresek a sötétebbek is, mint például az bíbor vagy a rubin árnyalatára emlékeztető színek.

KB: Te, mint egy sokéves tapasztalattal rendelkező stylist, meg tudnál jósolni egy színt, ami a következő szezonokban dominálhat? Vagy van olyan árnyalat, esetleg a kedvenced, ami nagy stilisztikai potenciállal rendelkezik, és még nem nagyon reklámozták?

LW: Véleményem szerint a következő nyarat nem fogja teljes mértékben egy szín uralni. Az biztos, hogy ez a szezon a pasztell árnyalatoké lesz, mint pl. a pannacotta (sárga), a jégkék vagy a rózsaszín. Ezek olyan árnyalatok, amelyek véleményem szerint nagyon könnyen stilizálhatók, nem túl tolakodóak és őszintén szólva, az erős színek hosszú dominanciája után azt hiszem, mindannyiunknak szüksége van egy kis vigaszra és egy nyugodtabb színpalettára. Az eddig látott bemutatókon is volt még bőven piros, de kissé kifehérített, lágyabb árnyalatban, szóval egyelőre semmi biztosat nem tudok még mondani.

Łukasz Witek 2017 óta az Answear vezető stylistja. Amellett, hogy egy stylistokból álló csapatot vezet, az Answear-nél részt vesz a következő szezonok trendjeinek felkutatásában is, megfigyelve azokat mind online, mind a kifutókon. Nagy rajongója a popzenének, szereti a hagyományos olasz konyhát és imádja felfedezni a világ fővárosait.

 

További cikkek olvasása